menu search
NO
close

Handlekurv

Er du sikker?

Ønsker du å fjerne dette produktet fra handlekurven din?

close

Fraktmetoder

På posten

Postkasse Sendingen blir sendt til postkassen din. Transporttid er normalt 3-5 virkedager, avhengig av strekning.

  • Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummeret.
  • Du varsles om at sendingen er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen.
  • Transporttid er normalt 3-5 virkedager, avhengig av strekning.
  • Er postkassen din liten eller låst bør du velge servicepakke.
På posten

Hent varene selv på posten Sendingen er en klimanøytral servicepakke som blir levert til ditt postkontor/ post i butikk.

  • Du varsles om at sendingen er ankommet via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen.
  • Transporttid er normalt 1-3 virkedager, avhengig av strekning.
  • Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummeret.
På posten

Levering på døren Sendingen leveres hjem til deg mellom klokken 17 og 21.

  • Sendingen kan spores ved hjelp av sporingsnummeret.
  • Du varsles i god tid om forventet utleveringsdag på sms og / eller e-post, i tillegg til nytt varsel når sendingen er lastet på bil for utkjøring samme kveld.
  • Sjåfør ringer deg på mobiltelefon 30 - 60 minutter før levering.
  • Dersom sendingen ikke kan leveres, blir den fraktet til lokalt postkontor/ post i butikk og du vil motta en varsel om dette via SMS, e-post eller hentemelding i postkassen.

SWIX SPORT KJØPER HELSPORT

Swix Sport har i dag kjøpt 100% av aksjene i Helsport fra Stein Helliksen. Gjennom dette oppkjøpet blir Swix Sport en komplett leverandør av produkter for sport og aktivt friluftsliv.

Del

Etter oppkjøpet av Helsport kan Swix Sport nå tilby merkevarene Lundhags, Ulvang og Helsport til sine kunder i friluftssegmentet. I tillegg til disse merkevarene tilbyr Swix Sport merkevarene Swix, Toko og HardRocx. Swix Sport omsatte i 2016 for 971 millioner kroner. 

- Dette gjør oss til en nærmest komplett leverandør for kunder som liker å være mye ute. Vi kan nå tilby tre av de sterkeste skandinaviske merkevarene innen outdoor, som utfyller hverandre nærmest perfekt, både produktmessig og merkevaremessig. Dette gir oss en unik posisjon, sier leder av Outdoor-divisjonen i Swix Sport, Bjørn Krekke. 

Helsport ble etablert i 1951 og er en ledende produsent av telt, soveposer og ryggsekker i Skandinavia. Selskapet har laget kvalitetsprodukter fra sin base på Melhus siden 1951, og består i dag av et dedikert team på 19 medarbeidere, ledet av eier Stein Helliksen. Selskapet omsatte i 2016 for 120 millioner kroner, med sitt hovedmarked i Norge og Sverige, men salg til en lang rekke land. Selskapet har en sterk posisjon også i digitale kanaler, og eier for eksempel bloggen turjenter.no, Norges ledende turblogg. 

- Jeg ser på Swix Sport som en riktig og solid eier for å utvikle Helsport videre inn i framtiden. Sammen med de andre merkevarene i gruppen vil vi kunne styrke vår innovasjonsevne og konkurransekraft ytterligere, samt bedre ta ut vårt potensiale på en rekke områder, sier Stein Helliksen, som etter å ha eid selskapet og vært administrerende direktør siden 1974 nå selger seg ut. Helliksen skal imidlertid fortsette som administrerende direktør i selskapet og være med å utvikle selskapet videre. 

- Swix Sport vil fortsette å bygge på miljøet i Melhus, og vi skal starte prosesser for å lære av hverandre og gjøre hverandre enda bedre. Swix Sport var i fjor vinner av leverandørtesten i den norske sportsbransjen for tredje året på rad, mens Helsport ble nummer to. Ved å lære av hverandre skal vi fortsette å levere den beste servicen og de beste produktene til våre kunder i sportsbransjen, sier Tomas Holmestad, administrerende direktør i Swix Sport AS